Stručnjaci tvrde da se već u vrtiću vidi hoće li vaša djeca ići na faks i biti uspješna te da na to možete utjecati
Istraživanje je obuhvatilo 700 djece od vrtićke dobi pa sve do navršetka 25. godine
Znanstvenici sa Sveučilišta Pensilvanije i Dukea objavili su istraživanje koje tvrdi da se uspjeh djece može procijeniti još u njihovoj vrtičkoj dobi. Istraživanje koje je trajalo 20 godina objavljeno je u časopisu ‘American Journal of Public Health’.
Istraživanje je obuhvatilo 700 djece diljem Amerike od njihove vrtićke dobi pa sve do navršetka 25. godine, i otkrivena je značajna povezanost između njihovih društvenih vještina u vrtiću i njihovog uspjeha dvadeset godina kasnije.
1991. godine učitelji su promatrali kako se ponašaju djeca u vrtiću s ostalima u njihovoj skupini, a pritom su koristili različite društvene kriterije temeljene na njihovoj interakciji i ponašanju u društvu. Znanstvenici su potom pratili jesu li oni na vrijeme završili srednju školu, diplomirali i uspjeli pronaći i zadržati posao do 25. godine.
Društvene vještine
Osim njihovog obrazovnog razvoja pratili su se podaci o njihovoj uključenosti u kriminalne radnje, korištenju opojnih sredstava i zdravstvenih okolnosti.
Istraživanje je utvrdilo da su djeca s razvijenijim društvenim vještinama uspjela diplomirati i imati posao do svoje 25, dok ona koja su bila ograničena društvenim vještinama nisu postigla iste uspjehe. Osobe s manjim vještinama imale su veće šanse razviti sklonost kriminalnim aktivnostima i pretjeranom opijanju.
“Istraživanje pokazuje kako je razvoj društvenih i emocionalnih vještina najbitnija stvar na kojima možemo raditi kako bi djecu pripremili za njihov budući život.
Intervencije u razvoj
Vještine mogu još u ranoj dobi odrediti hoće li vaše dijete ići na faks ili završiti u zatvoru, kao i hoće li ono završiti nezaposleno ili postati ovisno o opojnim sredstvima”, smatra Kristin Schubert, direktorica Robert Wood Johnson zaklade koja je financirala istraživanje.
Glavni autor istraživanja Damon Jones navodi kako intervencije u najranijoj djetetovoj dobi mogu pomoći da ono poboljša emocionalne i društvene vještine. “Istraživanje samo po sebi ne dokazuje da veće društvene vještine dovode do boljih životnih ishoda.
Kada se ono kombinira s drugim istraživanjima, jasno je da pomaganje djetetu u razvoju navedenih vještina može poboljšati njegove šanse da bude uspješno u školi, poslu i u životu.”, tvrdi Jones.